2011-12-24

Nu ska jag försöka få ihop en hel historia om julafton. Det börja med att jag gick upp kl 10:00 då drog mamma i täcket pigg som jag var gick jag upp o fixade till mig:). Sen vid 14:00 kom första gästerna till oss. Sen innan 15:00 eller också runt 14:00 så kom syster med familj. En liten sjukling med feber och så:(. Men han blev pigg sen skönt o se Max bli sitt vanliga han. Sofie blev trött o irriterad på mig som alltid. Dålig humör på kvällen ligger i släkten. Vid 15:00 var det den tråkiga Kalle anka som vanligt. Sen efter det blev det mat men Max låg och sov på govlet på en filt vid altanen för att få ner feber på stackaren. Bägge barnen har haft feber hela veckan. Sen när vi hade ätit så dukade vi av och så. Sen gick syrran o hennes sambo ut med Max & Tova (hunden) För Max behövde det. Sen var det julklapps utdelning som var mindre skoj. Typ jag fick 5 saker jippi. Jag fick en dator mus i bil hmm jag är tjej o det passar inte in på mig, sen fick jag förkläde, en nyckelring och 2 locktångar. Jag har redan för mamma gav mig såna när jag firade jul och alla hjärtans dag förra året och detta året så nu har jag 4 stycken. Sen när alla hade öppnat så öppnar min mamma sambo käften o frågar min bror om han vill ha ett par gula Boxer som jag har köpt 1 jag köpte för en rolig grej o skämta med honom. 2 jag blev ledsen så jag tog ett stort kliv höll på att riva ner saker ifrån bordet. Sen öppnar min störta bror käften för Max blev pigg så han orkade öppna paket då säger han Max ta och öppna det största paketet du har.. Jag blev sur samtidigt när jag gick. Min syster försökte stoppa mig men var redan ledsen så jag bara gick o grät på rummet. Sen blev det värre när alla hade åkt hem och så. Då grät jag stora tårar. Ja att fira jul utan pappa var hemsk ingen som ringde o sa god jul till mig ingen jag fick krama på julen. Jag hatar den känslan jag vill ha pappa här jag hatar honom för han är där han är nu:(<3 Min syster såg mina peppakakor jag förklarade för henne om vad min lärare hade sagt om att jag inte fick skriva saknad på det. Det hon sa var att jag fastnar i en bubbla och aldrig tar mig där ifrån. Jag blev sur. Jag får väl skriva vad jag vill o så. Man saknar för fan en flicka som Emma :( va fan låt mig skriva vad jag vill ni ska ta o sköta ert så sköter jag mitt. Idiot lärare. Jag hatar när folk säger i mot. Men saknar när pappa sa i mot mig. Det är en tom känsla:(<3 Hoppas att alla har haft en bra jul och en trevlig jul. Min var både bra och dålig många tårar som föll på min kind <3 Älskar mina syskonbarn<3


Emmas blomma <3

Pappas blomma<3

Inga kommentarer: